Články a tipy

Jednoduchá metoda, jak obelstít svou vlastní hlavu:

Pokud se snažíte přestat s jakýkoliv zlozvykem (nebo se ubránit lákavým neřestem), vyzkoušejte tento postup... Více

Firemní školení bez nudy a zívání

Víte, že byste to měli ve firmě změnit. Říkáte si, že by to chtělo „něco“, co by vaše pracovníky probudilo, povzbudilo a posunulo vpřed. Chtěli byste jim dodat novou energii a chuť do práce pomocí nějakého inspirativního školení. Ale bojíte se, aby to nebyla nudná přednáška, na které účastníci zívají nudou... a druhý den se vrátí do starých kolejí? Více

Chodíte do práce, ale máte špatný pocit z toho, že tím zanedbáváte děti? Nemusíte...

Určitě to sami znáte, ať už ze svého okolí nebo z vlastní zkušenosti: Máte pocit, že byste se měla naplno věnovat dětem. Ale musíte také chodit do práce a budovat kariéru. Přitom ale nechcete zůstat sedět doma a trávit svůj čas mezi sporákem, školkou, neustálým úklidem a tlacháním s kamarádkami.Nepanikařte! Při dodržování následujících pravidel zvládnete práci i péči o děti levou zadní: Více

Jak se (účinně) ubránit pocitu vyhoření: Praktické tipy

„Takových pacošů ještě pár a už mě taky odvezou, jen ať si počká!. Už se na ty ksichty nemohu ani podívat!  Prosím tě kolik jich sem ještě dneska  přijde? Ti lidé si myslí, že já nemám žádnou jinou práci, než se s nimi vybavovat!“ Když tohle zaslechnete z úst člověka, kterého znáte jako nadšence (ať už je to knihovnice, pracovník v servisu, zdravotní sestra… Více

Chytří toho udělají víc tím, že dělají míň...

Všimli jste si, jak se ostatní kolem vás posunují dopředu i přesto, že dělají mnohem míň než vy? Mají na to metodu. A když se naučíte pracovat chytře, tedy vlastně méně, zvládnete toho mnohem víc i vy.Čím déle zůstanu v práci, tím víc toho udělám?Víte, proč máme čtyřicetihodinový pracovní týden? Dříve se totiž pracovalo každý den plných 10 hodin. Henry Ford (americký průmyslník) ale zjistil, že… Více

Odhaleno: Jak udělat doma víc práce... než v práci

Odhaleno: Jak udělat doma víc práce... než v práciOtravuje vás každodenní dojíždějí do práce? Chcete přesvědčit šéfa, aby vás nechal pracovat z domu? Konečně máte pádný argument: Práce z domova (neboli „home-office“) je výhodná jak pro samotného pracovníka, tak pro jeho zaměstnavatele. Pracovník nemusí dojíždět (a klidně tak může vstát o něco později). Čas si může zorganizovat podle své… Více

90 % firem už nemusí zveřejňovat výkaz zisků a ztrát v obchodním rejstříku

Od roku 2016 platí důležitá novinka pro malé a střední podnikatele (a řadu neziskových organizací). Na vykazování vašich financí totiž postačí zjednodušená forma výkaznictví založená na peněžním deníku a knize pohledávek a závazků.Co to znamená v praxi?Přes 90 % podnikatelů už nemusí zveřejňovat výkazy zisků a ztrát v obchodním rejstříku a odkrývat tak tyto informace konkurenci. Více

Potřebujete ve vaší firmě provést významné změny?

Pokud potřebujete ve vaší firmě provést významné změny, musíte se připravit na skutečnost, že ne všichni budou vašimi nápady natolik nadšeni, aby si je ihned vzali za své. Změna sice "znamená život", ale současné přináší stres, nervozitu a nejistotu. Pokud jsou vaši lidé tedy vůči změnám nevěřícní a brání se jim, existují pro to specifické příčiny... a způsoby, jak s nimi … Více

17 způsobů, jak zákazníkům ukázat, že o ně máte zájem

Je velmi jednoduché mluvit o péči o zákazníky, ale pokud svá slova nepodložíte činy, riskujete, že zákazníci odejdou ke konkurenci. Vaše propagační materiály a vaši lidé mohou mluvit o tom, jak jsou zákazníci pro vaši firmu důležití, ale musíte to zákazníkům - a potenciálním zákazníkům - také dokázat. Zde je 17 způsobů, jak to udělat: 1. Napište zásady péče o zákazníka na… Více

20 důvodů, proč to udělat právě teď!

Výmluvy, výmluvy, výmluvy! Když něco nechceme udělat, nějaká ta výmluva se vždycky najde. Lidé, které obdivujeme, ale nikdy nic neodkládají. Jsou úspěšní, protože jejich motto zní: "Udělej to teď!" Pro ty, kteří na zítra odkládají úkoly, které mohli udělat již dnes, přinášíme dvacet nejčastěji používaných výmluv... a jak se s nimi vypořádat. 1. "Je to nepříjemné." … Více

5 kroků, kterými reagovat na stížnosti zákazníků

1. Vyslechněte je s upřímným zájmem. 2. Při konfrontaci se zákazníkem nepoužívejte tato slova: "U nás je pravidlem, že...", "Já za to nemůžu...", "Oni mi to takto předali...". Říkáte tím, že se necítíte za situaci zodpovědní. 3. Sdělte zákazníkovi své jméno a slibte, že se osobně postaráte o řešení situace. A potom to skutečně udělejte. 4. Vašimi nejvěrnějšími zákazníky budou… Více

Chybovat je lidské... ale moc drahé

8 marketingových chyb, které si nemůžete dovolit Překážky, které nám brání lépe pracovat, najdeme téměř v každé oblasti podnikání. Marketing není výjimkou. Vyvarujte se těchto chyb a ušetříte si tak nejen čas a nervy, ale také peníze: 1. Spoléhat jen na jednu formu propagace. Pokud je celý váš marketingový rozpočet zaměřen jen na jednu formu propagace vaší firmy, vaše… Více

Víte, kolik platíte za uspořádání jedné porady?

Zde je účinný způsob, jak zařídit, aby se porady ve vaší firmě zbytečně neprotahovaly: spočítejte před jejím zahájením cenu každé její minuty. Odhadněte průměrný roční plat zúčastněných pracovníků (včetně vás), vydělte tuto sumu 120 000 minutami, které každý rok odpracujete a vynásobte počtem lidí, kteří se porady zúčastní. Pokud tak například měsíční náklady na… Více

Vybíráte nové pracovníky?

Pracovní pohovor je pro každého uchazeče stresující událostí. Během 15 - 30 minut musí svůj protějšek přesvědčit, že právě oni jsou tím správným kandidátem. Vy, na druhé straně, jste také nervózní, protože člověk, kterého vyberete, u vás bude pracovat i několik let. A chcete tedy mít jistotu, že vyberete dobře. Zde je několik tipů, jak při výběrovém pohovoru postupovat: … Více