Pro tento seminář nebyl pro následující období zatím vypsán žádný termín, ale můžeme jej uspořádat přímo ve vaší firmě, pouze pro vaše pracovníky a na místě, které si určíte. Optimální je to už pro skupinku 8 - 15 pracovníků. Vyžádejte si Seminář na míru”" nebo zatelefonujte na číslo 585 227 076 a my vám do 48 hodin připravíme nezávazný návrh s podrobným programem.

Když cukr a bič nestačí: Jak inspirovat pracovníky k lepší práci prostřednictvím pohovorů a nenucené zpětné vazby

Na objednávku
  • Když cukr a bič nestačí: Jak inspirovat pracovníky k lepší práci prostřednictvím pohovorů a nenucené zpětné vazby
Jak vám tento seminář pomůže v praxi...

Myslíte si to... ale neřeknete to.
Jste rád, že to zvládli. Ale to byl měli, že...
Všiml jste si, že to zbabrali, ale nechcete je popudit...

Je to chyba.

Když totiž lidem na jejich práci nic neřekneme, časem otupí:
Proč by se měli snažit, když je to všem jedno?
Když je budeme opakovaně jen kritizovat, naštvou se... a taky odejdou.
A když je budeme naopak jen chválit, stoupne jim to do hlavy... a odejdou.

Každým hodnocením, kritikou a pochvalou totiž můžeme jejich chování změnit:

Kritikou chceme dosáhnout, aby už nedělali stejné chyby.
Pochvalou se snažíme ukázat, co mají naopak udělat i příště.
A jejich práci hodnotíme proto, že po tom sami touží (i když to nepřiznají).

Nemusíme ale na nikoho křičet.
Nemusíme ani nikomu falešně mazat med kolem pusy.
A už vůbec nemusíme podlézat firemním hvězdám a třást se strachem, aby náhodou neodešli jinam.

Dobře vedeným rozhovorem zastavíme problémové chování (aniž bychom vyvolali konflikt).

Dobře vedeným rozhovorem probudíme novou chuť do práce i v lidech, kteří upadli do letargie.

A dobře vedeným rozhovorem připomeneme těm nejlepším, proč u nás chtějí zůstat, i když je bude lanařit konkurence.

Abychom vám usnadnili vedení těchto pohovorů v praxi, celou přípravu a průběh si můžete natrénovat na speciálním semináři "Když cukr a bič nestačí: Jak inspirovat pracovníky k lepší práci prostřednictvím pohovorů a nenucené zpětné vazby".

Jak vám tento seminář pomůže v každodenní praxi

Na semináři se dozvíte...

Proč, kdy a jak vaše pracovníky hodnotit, chválit a kárat

  • Proč vaše pracovníky vůbec "hodnotit"
  • Proč vaši lidé skrytě doufají, že jim řeknete názor na jejich práci a co se stane, když to neuděláte
  • Jak velkou chybu dělá ten, kdo neustále jen rozdává úkoly a připomíná nedodělanou práci
  • Které z vašich lidí bude nejvíce motivovat pochvala, které kritika a jak to poznat
  • Jak správně vyhodnocovat pracovní výkon vašich lidí a kdy a jak jim vaše názory sdělit
  • Co je hodnocení formou 360° zpětné vazby a kdy jej použít

Jak zvládnout vlastní hodnotící pohovor

  • Proč mají vaši lidé z "pohovoru" strach a jak jej překonat
  • Co od vás pracovníci během pohovoru očekávají
  • Jak od pracovníků zjistit jejich skutečné a upřímné názory
  • Proč a jak si před hodnocením stanovit cíle
  • Co vám hodnocení přinese a co od něj naopak nečekat

Jak se při hodnocení vyvarovat častých chyb

  • Na jaké časté chyby si dávat pozor
  • Co dělat, když pracovník nesouhlasí s vaším hodnocením
  • Jak zůstat objektivním u pracovníků, se kterými si osobně nerozumíte
  • Na co si dát pozor, když je hodnocený pracovník současně váš přítel
  • Jak objektivně hodnotit pracovníky, které považujete za hvězdy vašeho týmu
  • Jak reagovat, když pracovník "vytáhne" během pohovoru osobní a citlivá témata

Proč a kdy chválit dobré pracovní výkony

  • Jak nejlépe posilovat pracovní postupy, se kterými jste spokojeni
  • Jak vyjádřit svou pochvalu, i když se u toho cítíte nesvůj
  • Na co zaměřit pochvalu a čemu se naopak vyhnout
  • Na které zásady si při chválení dávat pozor
  • Jak reagovat, když vidíte, že pracovník neumí pochvalu přijmout

Jak a kdy kárat za nesplněné úkoly

  • Kdy kárat a trestat za nesplnění úkolů a proč
  • Jak se při kritizování vyvarovat nejčastější chybě
  • Jak zabránit tomu, aby vaše kritika nepřiměřeně zasáhla citlivé pracovníky
  • Jak uklidnit pracovníka, kterého se dotkla vaše kritika příliš osobně
  • Co dělat, když si pracovník z vašeho pokárání nic nedělá
  • Jak zabránit tomu, aby vás potrestaní pracovníci pomlouvali
  • Kdy můžete správně zvolenou kritikou motivovat pracovníky k vyššímu úsilí

Komu na semináři rezervovat místo

Tento seminář je určen manažerům, ředitelům a vedoucím pracovníkům, kteří chtějí, aby jejich pracovníci byli ve své práci spokojeni a současně odváděli maximální výkon. Na semináři se dozvíte, co musíte udělat proto, aby vaši lidé pochopili vaše očekávání a dozvíte se, jak je hodnocením, pochvalami a někdy i kritikou k tomuto cíli dovést.

Jak hodnotí tento seminář absolventi

"Otevřenost, přátelská atmosféra, praktické příklady, srozumitelnost." Radomír Štefek
"Skupinová práce, možnost aktivního přístupu." Igor Rychlík
"Nestrojenost, otevřenost." Jiří Černota
"Příklady z praxe, možnost si to vyzkoušet." Martin Hrinko

Objednejte si tento seminář pouze pro vaše pracovníky

Pokud chcete v této oblasti zdokonalit více pracovníků najednou, tento seminář (nebo jemu podobný) můžeme uspořádat i v termínu a místě, které si určíte sami a pouze pro vaše pracovníky. (K dosažení efektivního přínosu stačí pro realizaci semináře již skupina 8 - 12 účastníků.) Zatelefonujte na 585 227 076 nebo napište na namiru@cvc.cz a my pro vaše pracovníky připravíme nezávazný návrh vzdělávacího programu "na míru".