Pro tento seminář nebyl pro následující období zatím vypsán žádný termín, ale můžeme jej uspořádat přímo ve vaší firmě, pouze pro vaše pracovníky a na místě, které si určíte. Optimální je to už pro skupinku 8 - 15 pracovníků. Vyžádejte si Seminář na míru”" nebo zatelefonujte na číslo 585 227 076 a my vám do 48 hodin připravíme nezávazný návrh s podrobným programem.

Než objednáte, potvrdíte nebo odkývnete: Jak v roce 2017/2018 ubránit vaši firmu před triky, úskoky a fintami mazaných odběratelů či zákazníků

Na objednávku
  • Než objednáte, potvrdíte nebo odkývnete: Jak v roce 2017/2018 ubránit vaši firmu před triky, úskoky a fintami mazaných odběratelů či zákazníků
Jak vám tento seminář pomůže v praxi...

Víte, jak může kterýkoliv z vašich zaměstnanců kdykoliv (ne)vědomky potopit celou vaši firmu?

Většina majitelů a šéfů si myslí, že jednat za firmu a podepisovat můžou jen oni jako šéfové.

Chyba...

Moc se o tom nemluví, ale § 166 nového občanského zákoníku stanoví, že pokud kterýkoliv ze zaměstnanců vaší firmy vypadá navenek tak, že může za firmu jednat, jeho sliby, potvrzení, podpisy nebo obyčejné kývnutí je stejně zavazující, jako když totéž udělá jednatel, šéf představenstva nebo majitel.

I když od vás žádné oprávnění neměl nebo jste mu to dokonce vnitřním předpisem zakázali!

A ještě hůř: Hned další paragraf říká, že pokud kterýkoliv z pracovníků při své práci poruší zákon, důsledky za to ponese firma. (Ať budou jakkoliv drastické a pro firmu třeba i likvidační.)

Řada firem s tím už má nepříjemné zkušenosti:

  • Třeba ta, jejíž zaměstnanec potvrdil přejímku zboží... a firmu tak připravil o 540 tis. Kč, které měli dostat v reklamačním řízení.

  • Nebo když o 240 tisíc korun přišla další firma proto, že jeden z řadových zaměstnanců vložil do nabídky klientovi nevinnou fotku... kvůli které pak firmu zažalovali (a vyhráli).

  • Nebo jako v případě, kdy pracovnice nevědomky potvrdila nabídku... a firma teď musí (podle soudního rozhodnutí) platit dalších pět let každý rok 1780 euro za něco, by šéf nikdy neschválil.

Jako zákazníkům nám tato pravidla samozřejmě vyhovují: Jakmile nám totiž kdokoliv od dodavatele cokoliv slíbí, potvrdí, odkývne nebo dodá (třeba za nižší cenu :-), máme jistotu, že z toho dodavatel už nevyklouzne. Žádná výmluva typu "na to neměl dotyčný oprávnění, tak to rušíme" totiž nefunguje. Co zaměstnanec slíbil, to musí firma dodržet.

Jakmile se ale podíváme na situaci z firemního pohledu (a jsme kvůli chybě nového referenta nuceni např. dodat naše zboží s 90% slevou), začneme si uvědomovat, že nás může zničit jediný telefonát, email, objednávka nebo její potvrzení. (A někteří vykutálení zákazníci a dodavatelé už dokonce nastražili pasti, aby se do nich naši nepoučení lidé chytili.)

A okamžitě nás napadne, že bychom měli všechny naše pracovníky, kteří jsou v jakémkoliv kontaktu se zákazníky, pořádně poučit, vyškolit a podpořit, aby naši firmu jejich jednání - byť nevědomé či neúmyslné - nepotopilo.

Abychom vám pomohli ubránit před těmito nástrahami i vaši firmu a vaše pracovníky, se zkušeným advokátem jsme proto připravili speciální intenzívní seminář "Než objednáte, potvrdíte nebo odkývnete: Jak v roce 2017/2018 ubránit vaši firmu před triky, úskoky a fintami mazaných odběratelů či zákazníků".

Jak pomůže tento seminář ochránit vaši firmu

Na semináři se dozvíte:

Co musí každý pracovník vaší firmy vědět, než promluví se zákazníkem

  • Kdy může za firmu jednat jen jednatel, předseda představenstva či majitel
  • Za jakých okolností mohou firmu zavazovat i běžní zaměstnanci
  • Jak můžeme omezit závaznost jednání zaměstnanců... a kdy bude (ne)platné
  • Co by měl vědět každý pracovník, než začne jednat se zákazníkem
  • Na jaké situace se předem připravit
  • Kdy je velkým nebezpečím dlouhodobý vztah se zákazníkem

Jak závazná jsou naše slova, emaily, dopisy a nabídky

  • Kdy (ne)platí, že zavazuje jen ten, kdo podepisuje
  • Jaké nebezpečí číhá v tzv. předsmluvních jednáních
  • Kdy je zavazující souhlas po telefonu nebo krátký email
  • Ve kterých běžných činnostech číhají největší rizika (a co si pohlídat)
  • Co psát do patiček vašich emailů a proč
  • Na co si dávat pozor, když zákazník posílá objednávku
  • Co pohlídat, když posíláte objednávku vy
  • Příklady z praxe, které vám otevřou oči

Jak uzavírat objednávky a smlouvy tak, aby vás nepotopily

  • Kdo může v různých situacích účinně jednat za vaši firmu
  • Kdo má právo jednat za zákazníka či dodavatele
  • Jak uzavírat objednávky a smlouvy tak, abyste minimalizovali riziko
  • Na co si dávat velký pozor při potvrzování objednávek a protinávrhů
  • Na co si dát pozor, pokud na smluvní podmínky jen odkazujeme
  • Jak si pohlídat, aby druhá strana zaplatila

Jak se vyvarovat nástrah, které číhají v nových pravidlech

  • Kdy odpovídá za dluhy firmy její statutární orgán (a kdo další)
  • Kdy vás může zavazovat i smlouva, kterou jste nepodepsal
  • Co udělat ve vaší provozovně, abyste snížili případnou náhradu škody
  • Jak se změnila pravidla odpovědnosti za provoz
  • Jaké další praktické změny ihned provést, abyste byli chráněni

Jak si pohlídat zaplacení faktur

  • Jak v roce 2017/2018 správně zajistit pohledávky
  • Jak správně uvádět splatnost faktur
  • Kdy jsou důležité upomínky a co se stane, když upomínat nebudete
  • Na co si dát pozor u promlčení (a co si zkontrolovat ve smlouvách)
  • Jak správně na potvrzení dluhu, dlužní úpisy a splátkové kalendáře
  • Jak maximalizovat jistotu, že za svou práci dostanete vždy plně zaplaceno

Pro koho je seminář určen

Tento důležitý seminář je určen všem pracovníkům vaší firmy, kteří mluví se zákazníky po telefonu, vyměňují si s nimi nabídky, dopisy či emaily... nebo se potkávají osobně. V každé z těchto situací totiž na vaši firmu číhá hned několik právních nástrah. A vyvarovat se případným nastraženým pastem dokáží jen tehdy, pokud je budou schopni odhalit.

Na semináři pochopí, za jakých okolností mohou firmu právně zavázat, i když nejsou jednatelem, šéfem či majitelem. Uslyší příklady a postupy, které ochrání je osobně i celou firmu. A dozví se, jak při kontaktu se zákazníky, úřady a dodavateli chránit vaši firmu tak, aby obranný val kolem vašeho podnikání zůstal neporušen. (A protože je seminář veden svižně a prakticky, všechna doporučení budete schopni uplatnit v praxi hned druhý den.)

Objednejte si tento seminář pouze pro vaše pracovníky

Pokud chcete v této oblasti zdokonalit více pracovníků najednou, tento seminář (nebo jemu podobný) můžeme uspořádat i v termínu a místě, které si určíte sami a pouze pro vaše pracovníky. (K dosažení efektivního přínosu stačí pro realizaci semináře již skupina 8 - 12 účastníků.) Zatelefonujte na 585 227 076 nebo napište na namiru@cvc.cz a my pro vaše pracovníky připravíme nezávazný návrh vzdělávacího programu "na míru".